زایمان، طول عمر می‌آورد

متخصصان کالج سلطنتی لندن اظهار داشتند زنانی که وضع حمل می‌کنند، کمتر در معرض مرگ و میر ناشی از برخی انواع بیماری‌ها هستند. به عبارت دیگر، زنانی که صاحب فرزند می‌شوند در مقایسه با زنان دیگر، کمتر احتمال دارد بر اثر ابتلا به برخی انواع بیماری‌ها جان خود را از دست بدهند.

 

در این مطالعه ارتباط بین فاکتورهای مربوط به تولیدمثل مانند فرزنددار شدن و تغذیه با شیر مادر با خطر مرگ و میر در زنان مورد ارزیابی قرار گرفت.

 

کارشناسان به تحلیل اطلاعات مربوط به 322‌هزار و 972 زن در 10 کشور از جمله انگلیس، فرانسه، آلمان و سوئد پرداختند که میانگین سنی آنان 50 سال بود. هر یک از این زنان برای مدت زمان 12 سال و 9 ماه پیگیری شدند. در این بازه زمانی، در مجموع 14 هزار و 383 نفر از این زنان جان خود را از دست دادند که سرطان عامل مرگ 5938 نفر از آنان بود و همچنین بیماری‌های سیستم گردش خون به مرگ 2404 نفر از این زنان منجر شد.

 

این تیم تخصصی گروهی از فاکتورهای تولیدمثل را با خطر مرگ و میر ناشی از چند بیماری رایج همچون سرطان پستان، بیماری‌های قلبی و سکته مغزی مقایسه کردند. این متخصصان دریافتند زنانی که وضع حمل کرده‌اند، نسبت به زنان دیگر، 20 درصد کمتر احتمال دارد بر اثر ابتلا به این بیماری‌ها جان خود را از دست بدهند. همچنین خطر مرگ در زنانی که فرزندشان را با شیر خود تغذیه کرده‌اند، 8 درصد کمتر است.

 

متخصص ارشد این مطالعه گفت: «مکانیسم‌های هورمونی توجیه کننده علت کاهش خطر مرگ در زنانی است که فرزندشان را با شیر خود تغذیه کرده‌اند، صاحب فرزند شده‌اند و از قرص‌های ضدبارداری استفاده کرده‌اند زیرا این فاکتورها با تغییرات در سطح هورمون‌ها ارتباط دارد.

 

منبع:  Medical News Today

تماس

  • آدرس :  پاسداران، بالاتر از سه راه ضرابخانه، روبروی باشگاه بانک مرکزی، خیابان رفیق دوست(دشتستان دهم)، پلاک 2
  • ایمیل  :  info (at) saeedlab (dot) com
  • اینستاگرام :  saeedmlab@
  • تلفن   :  79529-021

نماد اعتماد

موقعیت جغرافیایی

سایت شما برای نمایش بهتر نیاز به استفاده از کوکی دارد Cookie policy. I accept cookies from this site.Agree