70درصد جمعیت کشور تا پایان سال تحت پوشش پزشک خانواده قرار می‌گیرند

معاون امور اجتماعی و عمومی سازمان برنامه و بودجه گفت: «70درصد جمعیت کشور تا پایان سال تحت پوشش نظام ارجاع و پزشک خانواده قرار خواهند گرفت.


به گزارش سپیدآنلاین به نقل از ایرنا، سعید نمکی گفت: «طرح پزشک خانواده تنها متعلق به استان‌های فارس و مازندران نیست بلکه متعلق به تمام کشور است و ما براساس ماده 32، 34، 35 و 38 قانون برنامه پنجم مکلف بودیم که این طرح را در کشور توسعه دهیم.


وی افزود: «پزشک خانواده در تمام دنیا به‌عنوان راه اصلی ورود به عرصه سلامت جا افتاده و فقط متعلق به ایران نیست و بی شک برای مردم کشورمان که فرهنگ گزینش پزشک را با خود داشته اند این طرح تاحدودی دشوار است اما در دنیا کسانی که می خواهند در عرصه سلامت از منابع دولتی بهره گیرند باید از این مسیر عبور کنند.


نمکی گفت: «در گذشته سطح2 ما که کلینک‌های ویژه بودند آماده نبود، اما امروز در کل کشور 600 کلینیک ویژه برای سیستم ارجاع با حضور متخصصان و پزشکان شاخص درحال آماده شدن است و بیمارستان‌ها نیز به عنوان سطح 3 درحال اتصال به این حلقه هستند.» وی درمورد تامین منابع توسعه طرح هم اظهار کرد: «ما درصدد هستیم تا منابع مورد نیاز تکمیل پزشک خانواده و زیرساخت‌های آن را برای امسال و سال آینده تامین کنیم.


معاون امور اجتماعی و عمومی سازمان برنامه و بودجه کشور در باره طرح تجمیع بیمه‌ها اظهار داشت: «ما با اینکه منابع بیمه‌ها تجمیع شود و میزان خطرپذیری صندوق‌ها به لحاظ منابع کاهش یابد موافقیم و این موضوع در صحن مجلس هم مطرح خواهد شد.» نمکی اضافه کرد: «به‌عنوان بدنه کارشناسی و مدیریتی کشور بر این باوریم که اگر یک بسته حداقلی بیمه را برای همه به‌طور یکسان تعریف کنیم و منابع به شکلی تجمیع شود، در این صورت موضوع کاهش خطرپذیری صندوق‌ها از حیث منابع در عمل محقق می‌شود و این امر به نفع همه خواهد بود.


نمکی تصریح کرد: «دولت و مجلس برای تداوم اجرای طرح پزشک خانواده مصمم هستند و اگر در این راه مسائل و مشکلاتی باشد باید همگان برای رفع آن تلاش کنند.

منبع: سپید

تماس

  • آدرس :  پاسداران، بالاتر از سه راه ضرابخانه، روبروی باشگاه بانک مرکزی، خیابان رفیق دوست(دشتستان دهم)، پلاک 2
  • ایمیل  :  info (at) saeedlab (dot) com
  • اینستاگرام :  saeedmlab@
  • تلفن   :  79529-021

نماد اعتماد

موقعیت جغرافیایی

سایت شما برای نمایش بهتر نیاز به استفاده از کوکی دارد Cookie policy. I accept cookies from this site.Agree