دانستنیهای های حوزه سلامت

دانستنیهای های حوزه سلامت (27)

مصرف روزانه آسپرین می‌تواند شانس باروری را افزایش دهد

مصرف روزانه دوز پایین آسپرین می‌تواند به باروری در زنان، به خصوص در زنانی که سابقه سقط جنین داشته‌اند، کمک کند. محققانی از دنشگاه یوتا و انیستیتوی ملی سلامت کودک و رشد و نمو در انسان، نشان داده‌اند که مصرف تنها 81 میلی‌گرم از آسپرین در روز با کاهش التهاب‌های سیستمیک و بهبود محیط رشد رویان و جنین، می‌تواند احتمال باروری را در زنان افزایش دهد.

مسئولیت آزمایشگاه بالینی باید با صاحب بیشترین صلاحیت باشد

سپید : طب آزمایشگاه در تشخیص، درمان و پیشگیری از بیماری‌ها نقشی اساسی ایفا می‌کند. به همین جهت مدیریت و مسئولیت فنی آزمایشگاه از اهمیت فوق‌العاده زیادی برخوردار است. محمدرضا بختیاری رییس انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی، فارغ‌التحصیل دکتری علوم آزمایشگاهی و دکتری تخصصی در بیوتکنولوژی پزشکی در مورد آموزش علوم آزمایشگاهی بالینی حرف‌های جالبی دارد.

بیشترین مسمومیت دارویی با داروهای ضدافسردگی رخ می‌دهد

دبیر ستاد مرکزی اطلاع‌رسانی کاهش سموم سازمان غدا و دارو گفت: داروهای مغز و اعصاب و از میان آنها داروهای ضدافسردگی بیشترین تعداد مسمومیت دارویی را به خود اختصاص می‌دهند.

غربالگری سرطان پستان برای گروه‌های پرخطر

در ایران سالانه حدود 90 هزارنفردچار سرطان می‌شوند. سرطان‌هایی که بیشترین میزان بروز را در زنان دارند، عبارتند از: سرطان پستان، پوست، روده بزرگ، معده و لوکمی. سرطان پستان حدود یک چهارم سرطان‌های زنان را تشکیل می‌دهد.

زایمان، طول عمر می‌آورد

متخصصان کالج سلطنتی لندن اظهار داشتند زنانی که وضع حمل می‌کنند، کمتر در معرض مرگ و میر ناشی از برخی انواع بیماری‌ها هستند. به عبارت دیگر، زنانی که صاحب فرزند می‌شوند در مقایسه با زنان دیگر، کمتر احتمال دارد بر اثر ابتلا به برخی انواع بیماری‌ها جان خود را از دست بدهند.

وزارت بهداشت افزایش واردات "پالم" را رد کرد

رئیس سازمان غذا و دارو اخبار واردات دو برابری روغن پالم به کشور را تکذیب کرد و گفت: «میزان واردات پالم در سال 95 نسبت به سال 94 فراتر نرفته است.

خطر بیوتروریسم در داروهای قاچاق

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با هشدار نسبت به خطرات بیوتروریسم در داروهای قاچاق، گفت: «لازم است ستاد مبارزه با قاچاق کالا نظارت خود را بیشتر کند.

70درصد جمعیت کشور تا پایان سال تحت پوشش پزشک خانواده قرار می‌گیرند

معاون امور اجتماعی و عمومی سازمان برنامه و بودجه گفت: «70درصد جمعیت کشور تا پایان سال تحت پوشش نظام ارجاع و پزشک خانواده قرار خواهند گرفت.

تایید «روکاپاریب» برای سرطان تخمدان با BRCA جهش‌یافته

سازمان غذا و داروی آمریکا به تازگی «روکاپاریب» rucaparib با نام تجاری Rubraca که نوعی مهارکننده PARP است را برای درمان زنان مبتلا به سرطان تخمدان مرتبط با موتاسیون BRCA آسیب‌رسان تایید کرد.

کشف درمان جدید خوراکی برای بیماران هموفیلی

افراد مبتلا به هموفیلی برای زنده ماندن مجبور هستند هر چند روز یک بار، درد تزریق ها را تحمل کنند، اما یک درمان تازه ممکن است به زودی جایگزینی ساده تر، ارزان تر و با درد کمتر باشد.

همه زنان باید مکمل اسیدفولیک مصرف کنند

به اعتقاد کارشناسان سلامت بیشتر مکمل‌ها و ویتامین‌های موجود نه تنها بی‌استفاده هستند بلکه می‌توانند برای سلامتی هم خطرناک باشند.

پیش‌بینی جنسیت نوزاد با فشارخون مادر

یک مطالعه مقدماتی نشان می‌دهد جنسیت فرزند آینده یک زن ممکن است با فشارخون او شش ماه قبل از بارداری، تعیین شود.

تاثیر شفابخش «روش کانگورویی» بر نوزادان نارس

نوزادان نارس برای رشد مناسب نیاز بسیار بیشتری به تماس تنگاتنگ جسمی و آغوش مهربان دارند. پژوهشی جدید نشان می‌دهد که ایجاد چنین شرایطی سال‌ها بعد هم می‌تواند پیامدهای مثبتی برای این نوزادان داشته باشد.

قوانیـن جدیـد ضد‌سیگار روسیـه

براساس آمارهای منتشر شده، روسیه 148 میلیون نفری با بیش از 45 میلیون سیگاری در جایگاه سوم جهانی پس از هند و چین به نسبت جمعیت قرار دارد و سالانه 16 میلیارد بسته سیگار می‌کشند که هزینه مستقیم آن بدون احتساب مخارج درمان بیماری‌های مرتبط، به ده‌ها میلیارد دلار می‌رسد. هر سال مرگ 500 هزار نفر ناشی از دخانیات و بیماری‌های مرتبط در روسیه ثبت می‌شود.

مسئله آلودگی هوا

مسئله آلودگی هوا در کشور و به‌خصوص کلان‌شهرها هنوز هم گریبان مردم کشور را سخت گرفته است. باوجود طرح‌های مختلفی که ارائه می‌شود، هنوز راهکاری برای حل این معضل که مستقیم با جان مردم در ارتباط است، پیدا نشده است.

مرگ زن آمریکایی با عفونت باکتری مقاوم به ۲۶ آنتی‌بیوتیک

یک زن آمریکایی در تابستان گذشته به علت عفونت با یک نوع باکتری که به همه ۲۶ آنتی‌بیوتیک در دسترس مقاوم بود در گذشته است و این رویداد درباره ظهور باکتری‌های مقاوم به چند دارو را برمی‌انگیزد.

صفحه1 از2

تماس

  • آدرس :  پاسداران، بالاتر از سه راه ضرابخانه، روبروی باشگاه بانک مرکزی، خیابان رفیق دوست(دشتستان دهم)، پلاک 2
  • ایمیل  :  info (at) saeedlab (dot) com
  • اینستاگرام :  saeedmlab@
  • تلفن   :  79529-021

نماد اعتماد

موقعیت جغرافیایی

سایت شما برای نمایش بهتر نیاز به استفاده از کوکی دارد Cookie policy. I accept cookies from this site.Agree